زندگی نامه بزرگان
انشالله همگی از محبان مهدی(ارواحنا فداه) گردیم .

در هیچ یک از دو غیبت ، صغری و کبری ، پیوند امام دوازدهم ، حضرت حُجّتِ بنِ الحَسن المهدی _سلامُ الله علیه_ با مردمان ، به طور کلی ، گسسته نبوده است . زیرا در هردو غیبت ، امر سفارت و نیابت وجود داشته است و دارد .

و از طریقِ نیابت و نایبان ، پیوند امام و مردم برقرار بوده است ،و برقرار هست .

نایبانِ خاص را ، ((نوّاب خاص)) ، ((نوّاب اربَعَه)) می گویند . نوّاب اربَعَه_چنانکه از همین تعبیر پیداست_چهارتن بوده اند ، همه از علما و زُهّاد وبزرگانِ شیعه بوده اند .

یک شنبه 18 مرداد 1394برچسب:شهید بهشتی,زندگی,کارها,عکس, :: 20:54 ::  نويسنده :

نتیجه تصویری برای شهید بهشتی

آیة الله دكتر سید محمد حسینی بهشتی در دوم آبان سال 1307 در محله لومبان اصفهان به دنیا آمد. شهید بهشتی تحصیلات خود را تا پایان سال دوم دبیرستان در آن شهر گذراند. به خاطر علاقه شدیدی كه به علوم اسلامی داشت به حوزه علمیه اصفهان وارد شد. دروس علمی را تا اواخر سطوح عالیه در همان حوزه خواند و در سال 1325 راهی حوزه علمیه قم گردید. ایشان پس از طی یك سلسله آموزش ها و كسب فیض از محضر اساتید و مراجع، به خصوص امام خمینی (ره) با عده ای از فضلای حوزه، درس اصول و فقه آیة الله داماد را كه مورد علاقه طلاب جوان بود بنیانگذاری كرد. همچنین به همراه دوستان دیگرچون آیة الله شهید مطهری و فقهای دیگر در درس خارج امام خمینی ( ره) حاضر شدند.

بهشتی تنها، مرد علم و بیان و قلم نبود بلكه در میدان مبارزه نیز مردانه جنگید. به ویژه ازآغاز قیام امام خمینی (ره) در سال 1341، به همكاری با جمعیتهای مؤتلفه اسلامی برخاست و به عضویت شورای روحانیت آن انتخاب گردید.

او در برگزاری راه پیمایی های عظیم چهارم شوال و تاسوعا و عاشورای 57 نقشی مؤثر داشت. سخنرانیهای پرشور شهید مخصوصاً در روز 16 شهریور در مسجد صاحب الزمان " عج" تحرك فراوانی به مردم داد. هنگامی; كه امام (ره) در پاریس بودند، برای تبادل نظر با امام (ره) به آنجا رفت و سپس به فرمان امام(ره) به عضویت شورای انقلاب اسلامی ایران برگزیده شد. نقش موثر و رهبری كننده ایشان در آن زمان كاملاً محسوس بود. شهید بهشتی هنگام شهادت علاوه بر رهبری حزب جمهوری اسلامی و عضویت شورای انقلاب، رئیس دیوان عالی كشور نیز بود

 

 

جمعه 16 مرداد 1394برچسب:, :: 21:36 ::  نويسنده :

امام رضا(علیه السلام)هشتمین امام شیعه اثنا عشری است و پیامبر(صلی الله علیه و آله) نام وی را به صراحت ذکر فرموده: علی فرزند موسی ، فرزند محمد ، فرزند علی ، فرزند حسین ، فرزند علی ، فرزند ابوطالب که درود خدا بر همه آنها باد .

امام رضا (علیه السلام) در روز جمعه یا پنجشنبه 11 ذی حجه یا ذی قعده یا ربیع الاول سال 153 یا 148 هجری در شهر مدینه پا به دنیا گذاشت . بنابراین تولد آن حضرت مصادف با سال وفات امام صادق(علیه السلام) بوده یا پنج سال پس از در گذشت آن حضرت رخ داده است .

آیت ا... مطهری بهمن ماه 1298هجری شمسی در فریمان خراسان به دنیا آمد.وی یکی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بود که به مراتب علمی بالایی رسید.آثار او زمینه ساز بسیاری از مبانی فرهنگی و دینی انقلاب اسلامی است.این روحانی فرزانه در سال 1358 هجری شمسی به شهادت رسید.

برخی از آسار وی عبارتند از:خدمات متقابل اسلام و ایران،داستان راستان(برای نوجوانان)،تماشا گه راز،مسئله حجاب،پیرامون انقلاب اسلامی.

دو شنبه 5 مرداد 1394برچسب:زرتشت,ظهور,تولد,مرگ,عقاید, :: 7:47 ::  نويسنده :

نتیجه تصویری برای زندگینامه زرتشت

 

 

 

 گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک، مهمترین آموزه های زرتشت است.
تولد زرتشت را در شمال غربی ایران در نزدیکی دریاچه ارومیه و در حدود 900 سال پیش از میلاد مسیح دانسته اند. پس از اعلام پیامبری در سن ۳۰ سالگی، زندگی در منطقه مذکور ایران بر زرتشت سخت شد و ناچار، به شمال شرقی ایران آن روزگار، یعنی منطقه بلخ کوچ کرد. در آنجا از پشتیبانی ‌شاه گشتاسب برخوردار شد و توانست دین خود را گسترش دهد.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ ما خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان زندگی نامه و سخنان بزرگان و آدرس sokhananbozorgan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





کد آهنگ مذهبی،مهدوی وارزشی

مولا مهدی گل یاس

                    
 
 
عینک آفتابی ریبن http://daramadinternet.rozblog.com androidabad.LXB.ir shopmusic.LXB.ir cache01last1440587756